Brand New Day: consumenten keren verzekeraar de rug toe

Vandaag komt Brand New Day met een persbericht ten aanzien van het feit dat steeds meer consumenten hun verzekeraar de rug toekeren. Hiermee weet Brand New Day als uitdager van de gevestigde orde hard te groeien. Dankzij de vele overstappers. De oorzaak is dat de consumenten het vertrouwen in de verzekeraars hebben verloren. En na de woekerpolis affaire zijn klanten ook geneigd om van pensioenaanbieder te veranderen. Voorheen waren de klanten … [Lees meer...]

Pensioen tarieven aangepast bij Allianz

Het Assurantie Magazine online komt vandaag met informatie over de tarieven die Allianz hanteert voor het Advantage Pensioen. Deze tarieven worden vanaf de 1e september verlaagd. Deze aanpassingen worden zowel voor bestaande contracten als nieuwe contracten doorgevoerd. Allianz geeft aan dat de met deze nieuwe tarieven de voorwaarden sterk verbeterd zijn voor de deelnemers aan het pensioen. De verwachting is dat de eindkapitalen hoger uit gaan … [Lees meer...]

PGGM start nieuwe campagne voor de zakelijke markt

PGGM is van start gegaan met een nieuwe campagne om haar diensten als pensioenuitvoeringsorganisatie kenbaar te maken aan de institutionele markt. In deze campagne, gericht op de zakelijk markt, wordt veel aandacht besteed aan de menselijke kant van de pensioendienstverlening. Met de campagne die ontwikkeld is in samenwerking met bureau Van Santen Netwerk laat PGGM zien wat zij als pensioenuitvoeringsorganisatie kan betekenen voor … [Lees meer...]

BAM en PGGM gaan joint venture aan

Koninklijke BAM Groep en PGGM kondigen een 50/50 joint venture aan tussen BAM PPP en PGGM Deze joint venture, die BAM PPP PGGM Infrastructure Coöperatie U.A. gaat heten, is een belangrijke ontwikkeling en de eerste in zijn soort op de Europese markt voor publiekprivate samenwerking (pps). Hiermee worden de kwaliteiten van een ervaren ontwikkelaar van pps-concessies gekoppeld aan de know-how van een vooraanstaande langetermijn-belegger. De joint … [Lees meer...]

OHRA als eerste direct writer opgenomen in Pensioennavigator

De collectieve pensioenregeling van OHRA, het OHRA Internet Pensioen , is bij de laatste update van Pensioennavigator opgenomen in het productaanbod. Uit onderzoek van IG&H bleek eind 2010, dat er een dringende behoefte was bij intermediairs aan bredere keuzemogelijkheden tussen pensioenaanbieders. Het OHRA Internet Pensioen werd als een verrijking van het huidige marktaanbod bestempeld. Met de feedback uit het onderzoek, scherpte OHRA haar … [Lees meer...]

Brand New Day groeit hard

De groei bij Brand New Day zet hard door. In 2010 zijn circa 5.000 nieuwe rekeninghouders geworven met een toevertrouwd vermogen van € 65 miljoen. Door de versnelling van de groei worden eind april 2 belangrijke mijlpalen bereikt: meer dan € 100 miljoen toevertrouwd vermogen én meer dan 10.000 rekeninghouders. Kalo Bagijn, algemeen directeur: ‘Wij zijn meer dan tevreden over dit eerste jaar. Wij hebben bekendheid en vertrouwen opgebouwd. Als … [Lees meer...]

Nationale-Nederlanden wint onderzoek naar aanvullend pensioen

NN.nl stijgt van elfde naar eerste plaats in online onderzoek van WUA! Wanneer respondenten zich online oriënteren op aanbieders van aanvullende pensioenen, presteert de website van Nationale-Nederlanden het best. Dat blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in maart uitvoerde. De spectaculaire stijging van de elfde naar de eerste plaats heeft Nationale-Nederlanden te danken aan de lancering van een vernieuwde website. De respondenten gaven in … [Lees meer...]

Brand New Day en ASR in joint venture voor collectief pensioen

Brand New Day en ASR Nederland gaan samen collectieve pensioenen voor bedrijven aanbieden. De joint venture, waarin beide bedrijven een 50% belang hebben, gaat hiervoor een vergunning als premiepensioeninstelling (PPI) aanvragen. De PPI neemt de naam, het beleggingsproduct en de klantgerichte aanpak van Brand New Day over. ASR Nederland is de exclusieve risicodrager voor de verzekeringen waarvoor de PPI gaat bemiddelen. Doelgroep en startdatum … [Lees meer...]

Zwitserleven verwerft transparantiekeurmerk Eurosif

Zwitserleven belegt met haar gehele fondsenlijn volgens de Europese SRI (Sustainable and Responsible Investing) Transparantiecode. Deze code vereist dat beleggingsfondsen voldoen aan de Europese richtlijnen op het gebied van SRI en dat zij hun klanten helderheid geven over hun uitgangspunten en principes op dit terrein. Zwitserleven is de eerste Nederlandse pensioenverzekeraar die voor haar gehele fondsenlijn het transparantiekeurmerk heeft … [Lees meer...]

Ook Generali stop met Afsluitprovisie

Eerder konden we al melden dat Zwitserleven stopt met de afsluitprovisie. Donderdag maakte Assurantie Magazine op haar site bekend dat nu ook Generali heeft besloten om met de afsluitprovisie. Volgens het bericht zal vanaf 1 juli geen afsluitprovisie worden uitgekeerd op complexe levenproducten. Deze regeling is van kracht op alle nieuwe polissen waarvoor een offerte wordt opgevraagd na 1 juli. Alleen voor de overlijdensrisico verzekeringen geldt … [Lees meer...]