Brand New Day favoriet voor aanvullend pensioen

Brand New Day pensioenenING en AEGON volgen in onderzoek van WUA! Brand New Day wordt het vaakst als favoriet aangewezen door respondenten die zich online oriënteren naar een aanvullend pensioen. Dat blijkt uit de Web Performance Scan die onderzoeksbureau WUA! in augustus uitvoerde. Het onderzoek meet hoe goed de huidige aanbieders in de markt liggen als consumenten besluiten hun huidige polis voor een aanvullend pensioen over te boeken. Tijdens de zoektocht naar een uitgestelde lijfrente wist Brand New Day meer respondenten te overtuigen dan ING en AEGON. Er werden in totaal 185 individuele beoordelingen gegeven over 57 verschillende websites.
De onderzoeksresultaten Op dit moment lichten alle aanbieders hun klanten voor over de hoogte van de kosten van hun huidige polis. De kans bestaat dat consumenten de komende maanden in groten getale op zoek gaan naar alternatieven. Brand New Day wordt tijdens het onderzoek door slechts een kwart van de respondenten online gevonden, maar blijkt vervolgens een uitzonderlijk goede indruk te maken. De website trekt vooral bezoekers via de gesponsorde links in Google, en scoort vervolgens eerste plaatsen op de deelaspecten kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, informatiewaarde en vormgeving. Ook wat uiteindelijke voorkeur betreft scoort Brand New Day het best van de branche: ondanks de beperkte vindbaarheid zou 17,5% van de respondenten op basis van de oriëntatie voor Brand New Day kiezen.
De ING eindigt met een Web Performance Score van 6,3 op de tweede plaats in het onderzoek. De website geeft de beste eerste indruk van het veld en wordt gewaardeerd om de volledigheid van de informatie, die volgens de respondenten goed is ingedeeld in categorieën en subcategorieën. 15% van de respondenten wijst de ING uiteindelijk aan als favoriet.
AEGON wordt nog minder vaak gevonden dan Brand New Day, maar belandt dankzij een aantal goede scores toch op de derde plaats in de door WUA! opgestelde ranglijst. AEGON scoort vooral goed op informatiewaarde en vormgeving, en weet mede hierdoor 7,5% van de respondenten te overtuigen. (Bron: Persbercicht WUA!)

Laat wat van je horen

*