Brand New Day en ASR in joint venture voor collectief pensioen

Brand New Day pensioenenBrand New Day en ASR Nederland gaan samen collectieve pensioenen voor bedrijven aanbieden. De joint venture, waarin beide bedrijven een 50% belang hebben, gaat hiervoor een vergunning als premiepensioeninstelling (PPI) aanvragen. De PPI neemt de naam, het beleggingsproduct en de klantgerichte aanpak van Brand New Day over. ASR Nederland is de exclusieve risicodrager voor de verzekeringen waarvoor de PPI gaat bemiddelen.
Doelgroep en startdatum De joint venture, Brand New Day PPI N.V., richt zich in eerste instantie primair op het MKB: bedrijven met 2 tot 500 medewerkers. In het vierde kwartaal van 2011 verwacht Brand New Day PPI volledig operationeel gereed te zijn. Gezien de lange beslistermijnen van bedrijven voor een collectief pensioen wordt vanaf heden gesprekken met bedrijven aangegaan.
Lage en zichtbare kosten Het Brand New Day Collectief pensioen biedt de laagste totale kosten van alle bij ons bekende kostenstructuren. In vergelijking met andere aanbieders zijn de totale kosten een stuk lager. De kosten worden zowel voor de werkgever als de werknemer volledig helder weergegeven op de website. Daarnaast worden ook de verzekeringen tegen een zeer laag tarief aangeboden.
Distributie De collectieve pensioenregeling wordt via onafhankelijke adviseurs aangeboden.
Thierry Schaap, algemeen directeur van Brand New Day: “Wij zijn erg verheugd nu ook op de markt van het collectieve pensioen de concurrentie aan te kunnen gaan. Als wij onze klanten een pensioen willen bieden tegen hele lage kosten, hebben wij een sterke verzekeringspartner nodig. Met ASR hebben wij een solide partner gevonden die niet alleen veel kennis inbrengt, maar bovendien tegen zeer scherpe tarieven risicoverzekeringen kan aanbieden. Daarnaast is de manier waarop ASR met de woekerpolissen omgaat voor ons ook een reden om voor hen te kiezen. Alle verzekeraars hebben woekerpolissen verkocht. Maar zij zijn de eerste die het probleem niet onder het vloerkleed probeert te schuiven maar haar klanten direct compenseert voor de schade uit het verleden en proactief de woekerpolissen omruilt voor producten tegen lagere kosten.”
Jos Baeten, Voorzitter raad van bestuur ASR Nederland: “Verzekeraars krijgen de laatste tijd veel kritiek. Ook ASR. Wij willen aantonen dat wij het verleden achter ons hebben gelaten en ervan overtuigd zijn dat het belang van de klant vooropgesteld moet worden. Dat doen wij enerzijds door transparante en flexibele verzekeringsproducten te introduceren. Maar anderzijds bijvoorbeeld ook door samen met Brand New Day deze joint venture op te zetten. Wij zien Brand New Day als een innovatieve partij die kennis heeft om tegen lage kosten producten te introduceren. Wij geloven dat meer concurrentie uiteindelijk altijd in het belang van de klant is.” (Bron: Persberciht BrandNewDay)

Laat wat van je horen

*